/ marzec 1, 2023/ Aktualności

Pod takim hasłem w naszej szkole – w związku z przypadającym na 21 lutego Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego – został zorganizowany Tydzień Języka Polskiego.

W jego programie przewidziane zostały atrakcyjne konkurencje, których głównym celem było zachęcenie uczestników akcji do pogłębiania wiedzy o języku polskim oraz o kulturze naszego kraju. Podczas lekcji uczniowie obejrzeli film przedstawiający historię języka polskiego, bawili się w polonistyczne kalambury, pracując w grupach zaliczali stacje zadaniowe, poprawiali błędy ortograficzne, interpunkcyjne, językowe; odkrywali bogactwo środków artystycznych, układali polonistyczne sudoku i domino, uczestniczyli w grach językowo – ortograficznych: scrabble, double; kolorowali ortograficzne mandale.

Poza tym w holu szkoły miał miejsce happening polonistyczny. Uczennice klas VII-VIII zadawały młodszym uczniom zagadki oraz pytania ortograficzne i językowe. Każde dobre rozwiązanie nagradzane było słodkim upominkiem. Dodatkowo każdy mógł wziąć ze sobą i ocalić od zapomnienia słowo, które wyszło już z użycia.

Wiele radości sprawiły także „łamańce językowe” odczytywane nie tylko przez uczniów, ale również przez nauczycieli.

Nasi uczniowie nawet podczas przerw nie chowali głowy w piasek i z wielkim zaangażowaniem odgadywali znaczenie związków frazeologicznych umiejscowionych w różnych miejscach na szkolnym korytarzu.

W ramach Tygodnia Języka Polskiego przeprowadzono również szereg konkursów i wyłoniono laureatów.

  • Konkurs „Frazeologiczny zawrót głowy” – laureaci: Magdalena Goch, Wiktoria Frel, Łucja Piskor, Maksymilian Otręba.
  • Konkurs „Poprawny, językowy kod kryptogramowy” – laureaci: Milena Malinowska, Oliwia Markowicz.
  • Konkurs „ Język polski bez barier” – laureaci: Magdalena Bodak, Sabina Mierucka.
  • Konkurs „Z polszczyzną na co dzień” – laureaci: Izabela Kycia, Agata Gorzelnik, Alicja Piskor, Magdalena Goch.

Różnorodne akcje prowadzone w ramach Tygodnia Języka Polskiego były doskonałym pretekstem do sprawdzenia dotychczasowej wiedzy, a także do dalszego poznawania j. polskiego.