/ kwiecień 1, 2014/ Aktualności

Na sprawdzianie szóstoklasisty 2014 uczniowie mieli ze zrozumieniem przeczytać tekst „Zaklęty dźwięk” Juliusza Jerzego Herlingera oraz zinterpretować wiersz „Muzyka” Jerzego Kamila Weintrauba. W części z języka polskiego należało napisać opowiadanie „Co dwie głowy to nie jedna”, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie problemu. Do napisania było też ogłoszenie o zbiórce książek i zabawek, organizowanej przez samorząd uczniowski. 

 

Część matematyczna sprawdzianu szóstoklasisty zawierała m.in. zadania:
– Narysować siatkę geometryczną prostopadłościanu;
– Dziewczynki pokonywały 300 metrów w 5 minut. Do latarni morskiej doszły w 30 minut. Ile metrów przeszły?
– W restauracji jest 6 stolików dwuosobowych, o 4 stoliki więcej czteroosobowych i dwa razy mniej ośmioosobowych (niż dwuosobowych i czteroosobowych razem). Oblicz, ile osób zmieści się przy stolikach w restauracji.
– Oblicz, ile małych prostokątów o wymiarach 5×7 cm zmieści się w prostokącie o wymiarach 21×30 cm.
– Chłopiec wyszedł z domu o godzinie 17:35, wrócił o 19:15. Oblicz, ile czasu spędził poza domem.

Zestawy zadań podaje Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie – link

S-1-142 Zestaw zadań dla uczniów bez niepełnosprawności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się